زنان دات آی‌تی

وبلاگی برای معرفی کتاب "زنان دات آی‌تی" نویسنده: طاهره مشایخ

زنان دات آی‌تی

وبلاگی برای معرفی کتاب "زنان دات آی‌تی" نویسنده: طاهره مشایخ

زنان دات آی‌تی

کتاب "زنان دات آی تی" در فروشگاه ترنجستان سروش :
تهران: خیابان انقلاب، بین خیابان ابوریحان و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن: ۲۲-۶۶۴۹۳۶۲۰

رشت: شهر کتاب توحید و کتابفروشی مزدک(فلکه گاز)

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

   عینک واقعیت افزوده  Augmented Reality Glass: عینک‌های واقعیت افزوده که تنها با یک نگاه، مجموعه‌ای از اطلاعات را به نمایش می‌گذارند، وسعتِ دید بی‌نظیری را برای بشریت به ارمغان خواهند آورد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۵۱
طاهره مشایخ


   واقعیت افزوده  Augmented Reality: واقعیت افزوده محیطی دیداری و شنیداری است که اطلاعاتی افزون بر آنچه از محیط پیرامون خود توسط حواس پنجگانه دریافت می‌کنیم، در اختیار ما قرار می‌دهد. در آینده‌ای نزدیک با یک جفت صفحه شیشه‌ای مانند عینک که روی چشم‌مان قرار می‌گیرد نگاه و نگرش ما به محیط اطراف دگرگون خواهد شد. واقعیت افزوده بینش ما را نسبت به دنیای اطراف تغییر خواهد داد. با این سیستم ما با انبوهی از اطلاعات مواجه می‌شویم که هم به صورت گرافیکی می‌توانیم آنها را ببینیم و هم آنها را بشنویم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۸
طاهره مشایخ


   فقر اطلاعاتی  Information Poverty: فقر اطلاعاتی به عنوان شرایطی تعریف شده است که در آن افراد و جوامع در بافت خاص، فاقد مهارت‌ها، توانایی‌ها و ابزارهای لازم برای دسترسی مطلوب به اطلاعات، یا تغییر و به‌کارگیری بهینه آن هستند. این وضعیت بیشتر شامل فقدان اطلاعات لازم و زیرساخت اطلاعاتی مناسب است. فقر اطلاعاتی بیانگر عدم حضور رایانه‌ها و دسترسی به اطلاعات است. افراد در آینده بدون رایانه‌ها و دسترسی به خطوط ارتباطی فقیر اطلاعاتی تلقی می‌شوند.



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۳
طاهره مشایخ